Esélyegyenlőségi pályázat (IPR)

A 2009/2010-es tanévtől kezdődően vesz részt intézményünk az IPR (Integrált Pedagógiai Rendszer) programban. A halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek felzárkóztatására és esélyegyenlőségének megteremtésére hozták létre.

Az OKMT-től elnyert támogatásokat a teljesség igénye nélkül a következő célokra használtuk fel:

- Karácsonyi ajándékcsomag 2009-ben a programban résztvevő gyermekeknek

- Játékos sportversenyek. Pattanj Pajtás vetélkedő, iskolai Kosárlabda Kupa, Mikulás Kupa Teremlabdarúgó Torna támogatása

- Iskolai rendezvényeink: Március 15-ének megünneplése, Répcementi Diákok Művészeti Seregszemléje, Egészségvédelmi Nap, Természetvédelmi Nap támogatása

- Rászoruló gyermekeink egy csoportja Kőszegen erdei iskolában vehetett részt a Stájer-házaknál

- Integrált tanórai foglalkozások anyagköltségéhez járultunk hozzá, pl.: Eltérő tantervű tanulók közös palacsintasütése, kavicsfestése, mézecskalácssütése

- Támogattuk a Gyermekjóléti Szolgálat által rászoruló gyermekeknek szervezett nyári napközis táborát

- A 2010/2010-es tanév megkezdése előtt minden a programban résztvevő gyermek átlagosan 4000 ft. Értékben füzetcsomagot kapott.

- Az integrált foglalkozások papír- és írószerköltségét is a támogatásból fedeztük.

A programban résztvevő pedagógusok többféle formában foglalkoztak az érintett tanulókkal. Volt, aki második pedagógusként bement a többiek órájára és külön egyéni fejlesztést végzett. Volt, aki kivette a csoportból őket, s így fejlesztette egyes képességeit. Mások délutáni foglalkozások keretében zárkóztattak fel. Sajnos ez a tevékenység a pedagógusok részéről rengeteg adminisztratív teendővel jár, de az eredmény kárpótolja őket minden nehézségért.

A 2010/2011 1. félévében a következő tevékenységeket, programokat valósítottuk meg az IPR keretében.

- A programban résztvevő gyermekek megtekinthették a KIKI-mozi egy előadását

- Karácsonyra ajándékcsomagot kaptak

- Támogattuk a Mikulás-kupa zsámolyfoci torna és a „Pattanj pajtás" játékos

ügyességi sportvetélkedő díjazását

- Kivettük részünket a karácsonyi ajándékkészítő délelőtt anyagköltségeiből

- Minden napközis csoport számára sporteszközöket illetve munkafoglalkozásaikhoz szükséges anyagokat szereztünk be.

- támogattuk halmozottan hátrányos gyermekek tantárgyi versenyekre való nevezésének költségeit

- Intézményünkben december 8-án „Work shop-ot" tartottunk. Ennek az a lényege, hogy több másik IPR-es intézmény képviselőit láttuk vendégül: tapasztalatokat cseréltünk, megmutattuk számukra, nálunk milyen formában működik az IPR. A folyamat-tanácsadó pedig előadást tartott számunkra az aktualitásokról és a tennivalókról.

- December 21-én vendégül láttuk a Heves megyei Átány község iskolájából érkezett, az IPR- programban résztvevő pedagógusait. Igazgatónő bemutató órát tartott számukra, betekintést nyerhettek, hogyan valósítható meg egy tanítási órán a kéttanítós modell.

Örökös ökoiskolaMAGYAR FALU PROGRAMMINISZTERELNÖKSÉGHAT-15-05FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉTMegvalosult_magyarorszag_kormanyanak_tamogatasaval_2023